Skolyoz Korseleri

Nasıl Uyguluyoruz?

Doktorun reçetede kullanabileceğini düşündüğü protez modeline göre;

1- Alçı ölçü alıyoruz, Modelajlayıp döküm yapıyoruz.
2- Hastaya provada protezi takıp denettiriyoruz.
3- Deneme Sonucunda Gerekli Ayarları yapıp teslim ediliyoruz.

Skolyoz Korseleri;

Skolyoz korseleri, kumaş, plastik ve metal karışımından kişiye özel olarak üretilirler. Korse skolyozun şekline göre leğen kemiklerinden boyna kadar uzanabilir. Genellikle eğiklik açısının tepesindeki yastıkçıklarla karşı tarafa basınç uygulayarak düzeltme sağlanmaya çalışılır.

Skolyoz korsesi, skolyoz hastalığının ilerlemesini azaltıcı bir etkiye sahiptir, eğer doğru zamanda kullanıma başlanmazsa hasta ciddi sorunlarla baş başa kalabilir. Skolyoz, genelde ergenlik döneminde görülür. Bu hastalıkta erken teşhis çok önemlidir. Rahatsızlıkta omurgada bir tarafa doğru eğilme olarak başlar, omurga sonralarda kendi etrafında dönmesi sonucunda kaburgalarda yamukluk oluşur. Bu etkilerden bazıları sırtta kamburluğa da yol açabilir.

Skolyoz genellikle çocukluk zamanında belirmeye başladığı için büyümenin etkisi ile omurgadaki eğiklik de artar. Omurgadaki eğim 25 dereceyi aştığında ciddi sorunlar ortaya çıkabilir. Doğru zamanlama bu açıdan çok önemlidir. Skolyoz korsesi büyüme ile birlikte artan skolyozu tam olarak düzeltmese bile, hastalığın gelişmesini durdurur ve hastanın yaşam kalitesini yükseltir. Skolyoz eğer tedavi edilmezse solunum ve gastrointestinal sistemlere ait problemlere, şekli bozuk ve ağrılı bir omurgaya neden olabilir. Hastalık, özellikle kadınlarda daha hızlı ilerler.

Güven Ortopedi